Rehabilitant radzi: praktyczne ćwiczenia kręgosłupa

15/02/2017

Nawet pracując przy biurku, każdego dnia można poświęcić kilka minut na proste, rozluźniające mięśnie ćwiczenia. Gdybyśmy jednak podjęli się niewielkiego wysiłku i zaczęli ćwiczyć chociaż 20 minut dziennie, to zapewne moglibyśmy liczyć na wzmocnienie wytrzymałości naszych fizycznych struktur i przywrócenie im prawidłowego napięcia.

Istnieje wiele programów ćwiczeń wzmacniających mięśnie, które poznają Pacjenci podczas ćwiczeń w obrębie Gabinetu Kinezyterapii – wzmacnianiem mięśni zajmujemy się na co dzień w Zakładzie Rehabilitacji. Tym tematem zajmują się również liczne siłownie i kluby fitness. Wiele jest także publikacji na temat ćwiczeń wzmacniających mięśnie. W warunkach domowych, na początek zaproponowałabym ćwiczenia, które z jednej strony dotlenią organizm, a z drugiej spowodują rozciągnięcie całych taśm mięśniowo-powięziowych, często przez lata napiętych. Ich rozluźnienie daje niemal natychmiastową poprawę samopoczucia.

więcej >

Rehabilitant radzi: profilaktyka bólu kręgosłupa

15/02/2017

W obecnych czasach problem dolegliwości bólowych kręgosłupa stanowi zjawisko nagminne. W mojej praktyce zawodowej spotykam się z coraz młodszymi pacjentami, których dotyczy ten problem – młodzi ludzie koncentrują sporą część swojej uwagi życiowej już nie tylko przed monitorem komputera, lecz także przed coraz mniejszym ekranem w formie przenośnych urządzeń elektronicznych. Stwarza to duże statyczne przeciążenie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, często pogłębione niewłaściwą pozycją siedzącą, co prowadzi do dolegliwości bólowych kręgosłupa.

Problem dolegliwości bólowych odcinka lędźwiowo-krzyżowego kręgosłupa stanowi zjawisko powszechne, dotyczące również osób dorosłych. Wpływają na to m.in. długotrwałe przyjmowanie monotonnej pozycji ciała w czasie pracy, duża ilość czasu spędzana w samochodzie czy pozycja siedząca przyjmowana w czasie wolnym od obowiązków zawodowych. Wielu z nas liczy na to, że w razie potrzeby skorzysta z pomocy lekarza specjalisty czy fizjoterapeuty i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, problem zniknie. Często – jeśli przyczyna zostanie trafnie zdiagnozowana, a metoda leczenia dopasowana do konkretnego pacjenta w odpowiednim czasie – może tak się zdarzyć. Jednak w związku z brakiem zmian w postępowaniu profilaktycznym pacjenta na co dzień, kontynuacją codziennych przeciążeń – problem potrafi stosunkowo szybko nawrócić.

więcej >

Jak się zdrowo zestarzeć?

15/02/2017

Polska jest krajem, w którym gwałtownie dochodzi do procesu starzenia się populacji. W ciągu najbliższych 25 lat o 4 mln spadnie liczba osób w wieku produkcyjnym, za to podwoi się liczba osób po 65. i 80. roku życia. To olbrzymie wyzwanie dla polityki społecznej i zdrowotnej. Jest to również wyzwanie dla każdego z nas. 

Nie można starości traktować jak choroby. Stanowi ona jeden z naturalnych etapów życia, na którym człowiek, co prawda doświadcza ograniczeń, ale wciąż posiada różne możliwości. Osobę starszą uważa się za zdrową, jeśli jest ona towarzysko i intelektualnie aktywna lub też samodzielnie funkcjonuje w swoim otoczeniu. Ciągła dbałość o zdrowie to podstawowy krok w kierunku długiego i zdrowego życia, czyli zdrowego starzenia się. 

więcej >

Ruch jest życiem!

15/02/2017

Ruch jest nieodzownym atrybutem życia. Ma on wpływ na prawidłowy przebieg procesów fizjologicznych oraz metabolicznych, a jego brak stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia.

W wielu krajach wysoko rozwiniętych można mówić o epidemii „lenistwa ruchowego”. Siedzący tryb życia, upowszechniający sią w coraz to liczniejszych grupach społecznych, jest czymś przeciwnym do naturalnej aktywności ruchowej człowieka. Nasz organizm bowiem swoją budową przystosowany jest do bycia w ruchu, bardziej niż do pozostawania w pozycji statycznej.

więcej >

O szpitalu

W placówce funkcjonuje 19 oddziałów specjalistycznych, a także 24 poradnie.

więcej >

E-pacjent

system umawiania wizyt online

zarejestruj się online >