Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny im. Sz. Starkiewicza w&nbspDąbrowie&nbspGórniczej

Edytuj section 198
Edytuj block 248
Edytuj slot 249
Edytuj section 199
Edytuj block 249
Edytuj slot 250
Edytuj section 200
Edytuj block 250
Edytuj slot 251

Informacja dotycząca sposobu złożenia skargi/wniosku w ZCO Szpital Specjalistyczny im. Sz. Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej

Skargi/wnioski można składać:

  • Za pośrednictwem poczty elektronicznej, opatrzone podpisem elektronicznym na adres: szpital@zco-dg.pl
  • Listownie na adres: Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny im. Sz. Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej, ul. Szpitalna 13, 41-300 Dąbrowa Górnicza
  • na adres skrzynki ePUAP: /ZCODG/SkrytkaESP, opatrzone podpisem elektronicznym
  • Ustnie do protokołu.

 

Skargi i wnioski można składać ustnie do protokołu w dni robocze w godzinach 7:25 - 15:00. W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie; w protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.

Nie można składać skarg i wniosków telefonicznie.

Jeśli pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że prawa pacjenta zostały naruszone, może zwrócić się z interwencją do bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczenie, a następnie wnieść skargę do Działu Kontraktowania Świadczeń Zdrowotnych, Statystyki i Analiz. Zgłoszone skargi lub wnioski są załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia zgłoszenia. W przypadkach trudnych bądź losowych termin rozpatrzenia skargi lub wniosku może zostać przedłużone do 60 dni. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek, do złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

Skarga i wniosek powinna zawierać: imię i nazwisko wnoszącego, adres do korespondencji, w przypadku skargi - precyzyjny opis zdarzenia, a w przypadku wniosku -  opis żądania. Skarga i wniosek powinny zostać podpisane przez osobę, która je składa. Jeżeli skarga lub wniosek składana jest w imieniu osoby trzeciej należy załączyć pisemne upoważnienie osoby, w której imieniu składa się skargę.

Informację w zakresie możliwości złożenia skargi, bądź wniosku można uzyskać telefonicznie w dni robocze pod nr tel. 32 621 20 49  w godz.  7:25 – 15:00.

Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.


Skargę można złożyć na druku DRUK